Izdvojeno

U ZIMSKIM MJESECIMA SMANJITE UNOS SOLI

Written by KMB

Tokom zime i u danima novogodišnjeg i božićnog slavlja obično jedemo mnogo više, ali ne bi trebalo previše brinuti o tome ukoliko zadržimo učestalu fizičku aktivnost. Međutim, unos soli je potrebno smanjiti i na to treba obratiti posebnu pažnju. Stručnjaci tvrde da bi tokom zime trebalo da unosimo manje soli kako bismo izbjegli kardiovaskularne probleme. Za razliku od ljeta, tokom zime se mnogo manje znojimo, a to dovodi do povećanja krvnog pritiska. Ljudi sa slabijim srcem imaju tendeciju zadržavanja tečnosti koja povećava rizik od zastoja rada srca tokom zime. Nekoliko savjeta koji mogu pomoći.

  • Prvi korak ka smanjenju unosa soli jeste ograničavanje količine unosa obrađene hrane. Krekeri, slani biskvit, zamrznuta jela i brza hrana povećavaju unos soli i koji je veći od dnevnih potreba. So se koristi za ovakvu hranu kako bi ona duže mogla stajati.
  • Najlakši način da smanjite unos soli je da vam slanik ne bude na vidnom mjestu to jeste na stolu. Jednostavno ga sklonite i to će vam pomoći da kontrolišete unos soli.
  • Umjesto soli radije izaberite nekoliko različitih biljaka i napravite mješavinu začina, od limuna, preko bibera i luka pa do bosiljka, kukurme i slicno. To što ćete unositi manje soli ne znači da će hrana biti neukusna.
  • Nekada je konzervirana hrana neizbježna, a ako kupite konzervirano povrće i slično, isperite ga prije kuvanja i upotrebe. Ispiranje i isušivanje će eliminisati dosta soli.
  • Većina hrane koju jedete u restoranima sadrži dosta soli. Slana hrana je ukusna pa kuvari koriste mnogo soli. Ipak, saznajte koja jela sadrže najmanje soli pa ih naručite.

About the author

KMB